loading...
بهترین وکیل طلاق و مهریه در مشهد
وکیل مشهد بازدید : 543 شنبه 09 بهمن 1389 نظرات (0)
ترابيان: مذاكرات نهايي شده و براي انتخاب سرمربي جديد منتظر پاسخ استعلام از فيفا هستيم
سرمربي جديد تيم ملي كيست؟
در حالي كه اين روز‌ها گمانه‌زني‌هاي فراواني درباره آينده نيمكت تيم ملي بزرگسالان و تيم اميد صورت مي‌گيرد و رسانه‌ها بسته به منابع خبري خود از نام‌هايي تحت عنوان گزينه‌هاي سرمربيگري تيم ملي ايران ياد مي‌كنند، اما فدراسيون فوتبال با چراغ خاموش حركت خود را آغاز كرده و تلاش كفاشيان و همكارانش بر اين است كه نام گزينه مورد نظر رسانه‌اي نشود.

اين در شرايطي است كه بسياري از كارشناسان معتقدند بايد قبل از انتخاب سرمربي تيم ملي، مديريت حاكم فوتبال را تغيير داد، اما فدراسيون فوتبال بي‌توجه به اين نظرات، همچنان در تكاپوي معرفي جايگزين افشين قطبي است تا شايد به‌اين ‌وسيله بتواند بخشي از فشارهاي معطوف به مديريت را كاهش دهد. البته همين معرفي سرمربي جديد هم كار چندان ساده‌اي نيست. مصاحبه‌هاي مختلفي كه طي يك ماه اخير از طرف اهالي فدراسيون، از رئيس و نايب‌رئيس گرفته تا اعضاي هيات‌رئيسه و نفرات كميته فني، صورت گرفت، خود به بزرگ‌ترين عامل تبديل شد براي اين‌كه انتظارات مردم براي شنيدن نامي بزرگ در راس تيم ملي از هميشه بيشتر شود. اين انتظارات به حدي بالا رفته كه وقتي سرپرست كميته روابط بين‌الملل فدراسيون فوتبال به اسپانيا مي‌رود، حتي اين شايعه كه ترابيان با پپ گوارديولاي معروف وارد مذاكره شده، هم دهان به دهان مي‌چرخد.

به هر حال وقتي علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال مي‌گويد فيليپ تروسيه و بورا ميلوتينوويچ جزو گزينه‌هاي ما نيستند، معنايش اين است كه سرمربي بعدي تيم ملي فردي معتبرتر از اين نفرات خواهد بود. مسوول مذاكره‌كننده با مربيان خارجي هم با تائيد اين موضوع مي‌‌گويد: «گزينه‌هاي فدراسيون به دو، سه نفر رسيده است، اما به خاطر اين‌كه اين مربيان حرفه‌اي به حساب مي‌آيند، نمي‌خواهند قبل از نهايي شدن قرارداد، اسم‌شان مطرح شود.»

عباس ترابيان با وجود آن‌كه اجازه ندارد درباره اروپايي يا غيراروپايي بودن سرمربي بعدي تيم ملي حرف بزند، اما اطلاعات ديگري را رسانه‌اي مي‌كند كه در نوع خودش جالب توجه است: «ما هدايت تيم‌هاي جوانان، اميد و بزرگسالان را به يك گروه از يك كشور مي‌دهيم و اين طور نيست كه مثل دفعات قبل تيم‌هاي ملي با سبك‌هاي مختلف اداره شوند. ضمن اين‌كه هر كسي به عنوان سرمربي تيم ملي بزرگسالان انتخاب شود، به غير از هدايت تيم ملي، مدير تيم‌هاي ملي نوجوانان، جوانان و اميد هم خواهد بود.»

او درباره مدت زمان قرارداد سرمربي آتي تيم ملي هم مي‌گويد: «اگر با اين مربي بلندمدت قرارداد ببنديم، مي‌توانيم به نتايج خوبي برسيم، اما اگر مانند عرب‌ها بخواهيم با يك باخت فضا را عليه سرمربي كنيم و حكم به اخراج او بدهيم، حضور بزرگ‌ترين مربي خارجي هم فايده‌اي نخواهد داشت. به همين خاطر در مذاكراتي كه با مربيان مورد نظرمان انجام داده‌ايم به آنها گفته‌ايم كه مسووليت تيم‌هاي ملي تا پايان جام جهاني و المپيك برعهده آنها بوده و قراردادي كه خواهيم بست 3 تا 4 ساله خواهد بود.»

زمان روشن شدن تكليف سرمربي تيم ملي بزرگسالان و تيم اميد هم منوط به استعلام‌هايي است كه فدراسيون فوتبال از فيفا گرفته و منتظر پاسخ آنهاست. ترابيان اين را هم تائيد مي‌كند اما حاضر نمي‌شود اطلاعاتي در مورد سفر هفته گذشته‌ به اسپانيا بدهد. او كه شايعه مذاكره با گوارديولا را تكذيب كرده بود، ديروز شايعات مربوط به مذاكره به خوزه آنتونيو كاماچو را هم رد كرد: «همان‌طور كه پيشتر هم اعلام كرده بودم، در جريان سفر به اسپانيا مذاكره‌اي با هيچ يك از مربيان انجام نداده‌ام و با كاماچو هم صحبتي نداشته‌ام. كاماچو جزو 40 گزينه فدراسيون فوتبال بود، اما به دليل مسائلي از جمله داشتن قرارداد با باشگاه اوساسونا، اين گزينه مورد بررسي بيشتري قرار نگرفت.»

با اين وجود هنوز هم خيلي‌ها براين باورند كه سفر عباس ترابيان به اسپانيا نمي‌تواند موضوعي غير از مذاكره با يك يا چند مربي اسپانيايي باشد. اين درحالي است كه برخي ديگر از منابع خبري از گرايش فدراسيون به مربيان برزيلي خبر داده و از افرادي چون كارلوس دونگا و زيكو به عنوان گزينه‌هاي مورد نظر فدراسيون نام مي‌برند.

در عين حال موضوع ديگري كه اين روز‌ها به آن پرداخته مي‌شود، بحث سرمربيگري امير قلعه‌نويي در تيم ملي است. هر چند خود قلعه‌نويي هنوز حاضر نشده اين مساله را رسانه‌اي كند، اما ظاهرا در جلسه هفته گذشته كميته فني كه اتفاقا با حضور سرمربي سپاهان برگزار شد، اين پيشنهاد نيز مطرح شد كه اگر فدراسيون فوتبال نتوانست طي 10 روز آينده با سرمربي خارجي مورد نظر به توافق برسد امير قلعه‌نويي براي بازي تداركاتي روز 20 بهمن مقابل روسيه روي نيمكت بنشيند. هر چند گفته مي‌شود قلعه‌نويي در همان جلسه كميته فني، حضورش روي نيمكت تيم ملي را منوط به عقد قرارداد بلندمدت عنوان كرده، اما به هر حال نبايد احتمال سرمربيگري مجدد او در تيم ملي را در شرايطي كه احتمال مي‌رود فدراسيون در راه جذب سرمربي خارجي ناموفق باشد، ناديده انگاشت.

رضا پورعالي

بهترین وکیل مشهد | 09156948002

سایت وکیل مشهد کلیک کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خوش آمدید نظر فراموش نکنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 18123
  • کل نظرات : 198
  • افراد آنلاین : 43
  • تعداد اعضا : 452
  • آی پی امروز : 375
  • آی پی دیروز : 1047
  • بازدید امروز : 13,519
  • باردید دیروز : 22,890
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 13,519
  • بازدید ماه : 188,780
  • بازدید سال : 619,153
  • بازدید کلی : 32,472,357
  • کدهای اختصاصی

    X تماس با وکیل